Један од централних аспеката нашег Еразмус+ пројекта јесте рад на дидактичким мехатронским радним станицама, различитог типа. Током два дана тренинга у главном граду Кипра Никозији, ученици и наставници су прошли тренинг на роботским дидактичким радним станицама. Роботика је најбољи пример мехатронских система, јер у себи имплементира све компетенције које су релевантне за једног мехатроничара – консутркцију система, монтирање и повезивање хардвера и електронике, програмирање, тестирање система, пуштање у рад и дијагностику. Након нашег доласка у компанију, у разговору са власником компаније упознали смо се са начином рада њиховог дидактичког центра. Домаћин нас је упутио у начин пословања, дидактичком приступу у раду са децом, делатностима тренинг центра, опремом коју поседују и начином имплементације опреме у образовном процесу. Први дан тренинга у компанији био је намењен за конструкцију роботске радне станице. Учесници тренинга били су подељени у групе, при чему су сваку групу чинили по два ученика и један наставник на обуци. Свака група је имала свој сет опреме, а први задатак био је да се изврши увид у компоненте потребне за извршење овог посла. Опрема се састоји из механичког сета компонената, електромотора, елемената за пренос снаге, контролера са батеријом и одговарајући кабловима за повезивање, мобилног телефона и џојстика за контролу и управљање, као и таблета за…